Předškoláček- Muchomůrky – týden od 6.4. – 9.4. 2021

Školácké dovednosti

Dobrý den, protože nám počasí tento týden udělalo neplechu v plánování, zůstaneme pěkně v teple a budeme procvičovat školácké dovednosti. V přílohách najdete obrázky z dětského obrázkového slovníku. Děti si procvičí zrakové vnímání a slovní zásobu. Dnes tu máme 3 úkoly 🙂

1/ÚKOL:

Jak budeme pracovat:

  1. Nechte dítě, aby si obrázek v klidu prohlédlo. Pak ho požádejte, aby zkusilo pojmenovat co nejvíce věcí, které na obrázku vidí.
  2. Poté ukažte na věci, které dítě nepoznalo a pomozte mu určit správný název věci.
  3. Zahrajte si spolu na hledání : rodič pojmenuje věc z obrázku a úkolem dítěte je danou věc najít a ukázat. Poté si role vyměňte. Dítě pojmenuje věc na obrázku a úkolem rodiče je věc najít a ukázat.

Pozn.: začněte jednoduššími obrázky ( obrázek s deštníkem a obrázek s motýlky )

2/ÚKOL: Stříhej a lep

Budeme procvičovat další důležitou školáckou dovednost a tou je stříhání a lepení. Dítě v první třídě by mělo zvládnout vystřihnout požadovaný tvar a nalepit ho na určené místo zcela samostatně. Tento projekt výborně rozvíjí dětskou tvořivost a zručnost.

Co budete potřebovat ?

– kousky barevných papírů, staré noviny a časopisy, zbytky látek a vlny, papírové utěrky a ubrousky, zbytky tapet nebo balících papíru

– libovolné lepidlo

– nůžky

– velký arch papíru jako podklad ( rodiče popřípadě mohou slepit vice menších papírů k sobě pomocí lepící pásky a vytvořit tak dostečně velkou plochu pro práci )

Postup:

  1. Nechte děti, aby nůžkami z dostupných materiálů vystřihly libovolný tvar.
  2. Tento tvar nalepí na velký podkladový papír.
  3. Pokračujte ve stříhání a lepení. Vystřihované tvary mohou být realistické ( konkrétní obrázek z novin, kolečko, vlnovka apod.) nebo zcela nahodilé ( tak jak se dítěti zrovna podaří ustřihnout určitý kus materiálu )
  4. Hotovou práci nechte uschnout, vyfoťte a pošlete jako vždy na mailovou adresu : veronika.helebrantova@zskrupka.cz

Tip

– tvořit se dá třeba i na určité téma – moje oblíbená barva, můj den, naše rodina, geometrické tvary apod.

3/ ÚKOL:

Školák

Dnes si budeme procvičovat názorné představy o číslech, využijeme k tomu věci, které máte běžně doma.

Požádejte dítě, aby spočítalo všechny hrnečky co máte doma a zapsalo si to. Ideální je, když si dítě vyrovná všechny hrnečky před sebe na stůl. Že ještě neumí psát čísla vůbec nevadí. Na připravený papír udělá tužkou za každy hrneček puntík ( čárku ). Jinými slovy, kolik hrnečků, tolik bude na papíře puntíků. Společně se přesvěčte o správnosti výsledku. Nechte dítě, aby nahlas spočítalo hrnečky a pak i puntíky na papíře. ( je vhodné, když si na počítané předměty ukazuje prstem )

Poté zkuste dítěti na papír napsat správný výsledek číslicí. Bude li dítě chtít, může zkusit číslo obtáhnout, nebo vedle překreslit.

Co budeme počítat:

  1. HRNEČKY
  2. DŘEVĚNÉ VAŘEČKY
  3. MALÉ LŽIČKY
  4. PLYŠOVÉ MEDVÍDKY
  5. TVOJE TRIČKA S KRÁTKÝM RUKÁVEM

 

Držíme palečky a fotografie výsledků se těšíme jako vždy na adrese : veronika.helebrantova@zskrupka.cz